Mijn visie op Leidinggeven/Coachen - At van Gestel Verkoopleider en Sales Manager

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Mijn visie op Leidinggeven/Coachen

Management Visie

Leidinggeven doe ik vanuit een doel en visie.

Dat referentiekader is voor mij de basis van waaruit ik steeds energie en creativiteit krijg.

Diverse Theoretische invalshoeken mbt Sales en Management kruisten mijn ervaringspad. (In mijn CV zijn ze terug te vinden).

Iedere leidinggevende, ieder bureau en iedere opleider presenteerden hun theorie en visie, die ik allemaal met belangstelling tot me nam.

Voegde daar een persoonlijke ervaringssaus aan toe, en het recept voor mijn eigen visie was daar:

R = A + V + D + D



Visie op leidinggeven


Een ware leider legt een besluit niet op, maar zorgt ervoor dat mensen het zichzelf opleggen.

(Nelson Mandela)


R=A+V+D+D


Resultaat

Is waar het uiteindelijk om draait.

Mijn ervaring leert dat een Accountmanager of team met "drive" beter presteert dan de medewerker die plichtmatig zijn voorgeschreven aantal bezoekjes per week draait.

K.P.I.'s zijn daarbij een basis, maar geen mantra's.

Hoe die Drive volgens mij ontstaat:


Aanleg

Of zo je wilt Competenties moeten in de basis aanwezig zijn.

Deze kunnen dan gestimuleerd worden om tot volle ontwikkeling te komen.
Die stimulans komt vanuit de leidinggevende via vertrouwen geven.

Vertrouwen

Vertrouwen geven aan de medewerker is een component die maar al te vaak wordt overgeslagen, maar in mijn ervaring essentieel.

Het pro-actief signaleren en bevestigen van een goede ontwikkeling of prestatie geeft de medewerker waardering en zelfvertrouwen en resulteert in extra drive..

Discipline

Daar staat vanuit de medewerker dan wél de uitdaging tegenover om te (blijven) investeren in de eigen ontwikkeling.
Realiseren dat jouw basistalent een onderdeel is in het totaalplaatje dat "Resultaat" heet, en dat je  moet blijven schaven aan álle onderdelen van dat plaatje
.

Maar ook dat je bijvoorbeeld als accountmanager de discipline blijft opbrengen je gesprekken goed voor te bereiden, en vervolgens een goed bezoekverslag vastleggen.

Niet voor 'het baasje' maar voor jezelf.
Dit alles gestructureerd binnen het op te bouwen
Sales Ritme.


Doel

Veel Accountmanagers heb ik leren kennen als van nature intuïtief.

Daar kaders en focus aan toevoegen, proriteiten en doelen leren vaststellen geeft hen structuur.

Daarover afspreken op welke wijze dat planmatig nagestreefd gaat worden, legt een gemeenschappelijke basis waarop steeds teruggegrepen kan worden bij de begeleiding van de medewerker.

Ook de medewerker zelf kan steeds teruggrijpen op deze basis bij het bepalen van zijn/haar eigen proriteiten bij het maken van de dagelijkse keuzes mbt het optimaal inzetten van zijn/haar tijd.

In dit Sportfragment komt het bij elkaar


Waarom ik trots ben op de bereikte resultaten wil ik met alle plezier persoonlijk komen bespreken............




 
Vul zoekterm in
Copyright 2017. All rights reserved.
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu