Visie op Sales Ritme - At van Gestel Verkoopleider en Sales Manager

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Visie op Sales Ritme

Management Visie

Belangrijk onderdeel binnen het proces van R=A+V+D+D is het Sales Ritme principe



Sales Ritme

Je schoenveters strik je beter vóór dan tijdens de wedstrijd. Zo kun je ook het Sales Proces benaderen.
Als je als Accountmanager je administratie, Intern overleg en training in de daluren plant, kun je je focussen op sales op de juiste momenten binnen de juiste prioriteit.
Die momenten zijn te voorspellen én te managen en resulteren in meer verkooptijd en meer resultaat.
Mijn persoonlijke ervaring met deze werkmethode is dat mijn teams substantieel meer omzet en marge genereerden dan daarvoor.

Constante groei.
Het sales lemniscaat is een oneindige cirkel van leren en groeien, met wortels in de Japanse Kaizen-filosofie.



Het Sales Ritme begeleiden als Leidinggevende:

PLAN   : Plannen/vertalen (met de Accountmanager) vanuit het einddoel naar maand- en weekdoelen mbt de wijze waarop het einddoel behaald gaat worden.
             Daar wederzijds commitment op afgeven.

DO       : Ritme inbrengen met vaste momenten voor het maken van bezoekafspraken, voeren van verkoopgesprekken, acquisitie voorbereiden, offertes uitwerken etc.

CHECK : Periodieke analyse van de resultaten afgezet tegen het gemeenschappelijke commitment.

ACT     : Op basis van de analyses stuur je bij en voer je als leidinggevende effectief overleg, plan je vormen van individuele coaching in.


 
Vul zoekterm in
Copyright 2017. All rights reserved.
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu